lördag 26 november 2011

Dagens och en lista

Har haft städdag i huset och även fått upp julgardiner. Har lyckats fram tvättstugan och fått bort en massa irritations moment, skönt.Yngsta dottern har varit på knatteridning på vår ridskola. Mellandottern ställde upp som ledare och jag filmade/fotograferade ;)

En naturligt maskerad bild:



Annars inte så mycket nytt. Det är grått och regnar. Har inte tordats titta ut för att kolla om det börjat snöa, men det skulle förvåna mig för det är 7 grader varmt. Hoppas att detta inte gör att vi får vinter i maj istället..

Jag har roat mig med en lista som jag lånat från http://katereader.wordpress.com/

◦Brukar du komma i tid?
Beror på vem du frågar. Frågar du min man så säjer han nej. Frågar du mig så är jag oftast i tid. Jag har tvingats inse att jag är en tidsoptimist, men glömmer ofta bort det... Eller förtränger det..

◦Har du bra kondition?
Tyvärr inte. Efter knäskadan tidigare i år så har det blivit dåligt med träning.
◦När blev du fotad senast?
För några dagar sedan, fotade mig själv med mobilen. Trivs bäst bakom kameran, tycker inte jag blir bra på bild.
◦Hur känner du dig nu?
Lite trött
◦Vanligaste färg på dina kläder?
Svart, vitt eller blått, men det smyger sig in lite turkost och rosa då och då :)
◦Blir du bra på bild?
Nej, inte enligt mig själv iallafall
◦När och varför grät du senast?
Idag, var trött och ledsen
◦Var det pinsamt att svara på det?
Nej
◦Hade du en bra kväll i går?
Det var en ganska normal kväll. Vad ska vi äta är den stående frågan hos oss. Likaså barnen som kivas om vilken saga det ska läsas, vem man ska sitta hos först. Igår så ville sonen vara uppe och titta på På spåret och det fick han. Jag nattade hans syster. Efter halva programmet så gick han och la sig. Jag tittade också på På spåret och sedan på Skavlan

◦Din favoritdryck på morgonen?
Te
◦Kan du laga mat?
Ja. Mixtrar gärna med resept till makens skräck och förtvivlan. Han är ganska konservativ när det gäller mat
◦Är du nyttig?
Försöker vara det, välja rätt
◦Är du blyg?

Ja och nej. Det beror på situationen och med vem.
◦Vilken tid gick du upp i dag?
Vaknade 6.37 och gick upp straxt efter det
◦Hur mycket krävs för att du ska bli full?
Vet inte, har aldrig kommit dit och längtar inte dit, inget jag saknar eller saknat
◦Har du spytt offentligt?
Ja. En gång i skolan, på högstadiet, lagom pinsamt.. När jag väntade tvillingarna var det en period när jag mådde illa både morgon och kväll. En kväll när jag skulle ut med hunden så spydde jag bredvid gångbanan, men jag tror inte det var någon som såg mig ;) Måste ha varit en syn..
◦Hur många timmar sover du?
oftast 6-7 timmar om det inte är något barn som nattvandrar
◦Vad sa du senast?
Det hoppas jag verkligen inte det finns!
◦Var du på festival i somras?
Nej
◦Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Beror på varför jag är ledsen.  Min man, någon kompis
◦Vad skulle du behöva nu?
Gå och lägga mig
◦Har du snygga skor?
Nja, dugliga skor
◦Vad var det första du sa i morse?
Vad är klockan?
◦Sov du i din egen säng i natt?
Ja
◦Har nån annan sovit i din säng i natt?
Definitionsfråga ;) Men inte på min sänghalva
◦Har du körkort?
Ja
◦Är du ensam nu?
I sovrummet, ja. Annars är maken och 2 barn hemma
◦Vad ser du fram emot mest denna vecka?
Ingen aning. Jo jag hoppas få bort några surdegar från min todo lista på jobbet

2 kommentarer:

  1. Trevligt med lista! Jag gjorde en för länge sedan, kanske dax igen ;) Vi sover lika lite eller mycket du och jag. För min del vill jag lägga till så det blir 7-8 timmar. Tycker det börjar kännas att jag sover oftast bara 6 timmar. Man är ju inte 25 längre...

    Vad fint med julgardiner. Jag har tagit fram lite julkuddar :)

    Kram och glad advent!

    SvaraRadera
  2. Kul!

    Men... Dugliga skor? Va? Vad är du för typ av kvinna egentligen? ;-)

    SvaraRadera