lördag 31 mars 2012

Earth hour och en annorlunda lördag

När jag tittade ut imorse så ville jag nästan gråta, det snöade!
Känns onödigt med snö nu, nu vill man ju bara ha vår!
Sonen skulle leka med en relativt nyfunnen vän, A.
A bor ganska nära oss så det är ju kul :) Dottern skulle leka med J hemma hos oss.
Vi brukar försöka få ihop det så, att en leker hemma och den andra leker borta, lugnast så :)

Själv åt jag frukost och åkte till jobbet!
Jag hade en del saker som behöver göras, men som är svårt att koncentrera sig på när man sitter i ett öppet kontorslandskap med en hel del ljud.

Oj så mycket jag fick gjort idag :)

Allt är inte klart, men nu har jag ju iallafall börjat!

När jag kom hem så hade maken lagat jättegod mat, lyxigt :)

Barnen hade pratat om earth hour på förskolan och var väldigt taggade och höll koll på klockan.
När det närmade sig så släckte vi ner och tände ljus.
De fick borsta tänderna och gå på toaletten i skenet av tända ljus vilket de tyckte var jättespännande.
De håller på med ett projekt om hur det var förr så det passade ju bra med tända ljus som enda belysning ;)

Faktum är att vi fortfarande myser med ljuslyktor, det känns jättemysigt!

Imorgon fyller äldsta dottern år och vi ska åka och hälsa på henne och hennes sambo, det ska bli jätte trevligt!
De små funderar mest på "lurardagen", men jag har sagt att man kan ju inte hålla på och luras på syrrans födelsedag och det höll de ju med om :)
Men vi får väl se ;) Fantasin är det inget fel på!











Det mesta av snön har smält bort, men det är ett par minusgrader nu och de hotar med mer snö imorgon och under veckan :(

Kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar