torsdag 8 december 2011

Inrednings och matblogg?

Funderar lite på det här med bloggen och dess innehåll. I dagens inlägg är det mat, dryck och lite inredning

Mat
Till kvällsmat blev det lasagne gjord på rester och lite tillskott :) Det ratades hårt av de små, eller som yngsta dottern sa när jag talade om att jag skulle göra Lasagne:
 -Åh mamma, det är min favorit mat! Sen blev det tyst en liten stund, sedan sa hon:
 - Men jag vill inte ha någon köttfärs...
Varpå sonen tydligt talade om att han inte längre tycker om köttfärs..
Jaha.. 
Så de fick gårdagens Tortellini rester och var glada och nöjda.
M och jag åt lasagne och den fick godkänt av båda två




Dryck
Idag har jag även tagit reda på flädersaft som stått i en hink i kylskåpet i 3 dygn. 
Tack till M som hjälpte mig att lägga de små så jag inte behövde ta reda på saften mitt i natten




Det blev 8 festisflaskor som ska in i frysen samt 2 flaskor som ska ges bort.  Jag plockar fläderblommor på sommaren och fryser in dem. Sen gör jag saft allt eftersom det behövs eller iallafall när jag har tid

Inredning då?

Jo jag har slagit till och köpt ett fin doftljus som just nu brinner och luktar jättegott, inte så mycket, men gott, Fleur de Lin


Nu är klockan 23 hos mig och hos maken är den 07. Om ca 4.5 timmar så ska han gå ombord på ett Finnair plan i Osaka, Japan med destination Helsingfors. Så imorgon eftermiddag så är han hemma igen, en dag tidigare än beräknat, helt OK tycker hans fru ;)

Kram

3 kommentarer:

  1. Lasagne och doftljus är båda favoriter...gott!!

    Så skönt att din man är hemma igen. Hoppas att han har rest klart i år ;)

    Nu ska jag snart koppla av med te och se julkalendern, det har blivit ett skönt sätt att varva ner.

    KRam!

    SvaraRadera
  2. Vad huslig du är!

    Jag älskar doftljusen från Durance. De doftar precis lagom mycket.

    SvaraRadera
  3. Smart att frysa in fläderblommorna! Har jag aldrig tänkt på :-)

    SvaraRadera