måndag 22 november 2010

Dag 6 Min dag

Det har snöat idag, men det har inte varit kallt. Så jag vet inte vart ishavskylan och köldchocken de varnat för i flera dag är.. Men jag saknar den inte ;)

Jag har tillbringat en hel del av dagen tillsammans med yngsta dottern


Yngsta dottern, lilla M till vänster och jag till höger, dagen till ära med vackert lila hår ;)


Jag har ätit några pepparkakor som lilla M och hennes tvillingbror W bakade igår hos snälla grannen. Jag gillar dessa bil pepparkakor som i mina ögon ser ut som en Volvo PV eller vad de nu hette/heter

På väg till dagis för att hämta sonen

Sonen

Ännu ett alster från lilla M, det var alltså inte jag som ritade teckningen ovan ifall någon nu trodde det ;) Det är en ubåt nere i havet. Det gula är något som läcker ut från ubåten för det har gått hål på den...

Jag har kört systers hästlastbil till en bilverkstad som förhoppningsvis kan laga den jätte snabbt, bra och helst billigt.. Vilket troligen är en ekvation som inte går ihop...

Jag har ätit lunch med mellandottern, söta M och lilla M :) Söta M har för övrigt hittat denna blogg och lär ha åsikter om att jag kallar henne söta M.. Så det får nog bli vackra M ;), fast det kanske inte är bättre...
Inte så lätt att vara både lillasyster och stora syster alla gånger...

 Vad har jag gjort mer?

Tråkiga och tämligen ofrivilliga saker som:

Dammsugit
Matat och tömt diskmaskinen
Tvättat
Hängt upp och sorterat tvätt
Fixat mat, åtminstone värmt rester ;)
Internetat
Slängt sopor
Skottat lite snö
Jobbat
Tittat på Bones en stund
Morrat

Ja det var min måndag 2010-11-22




2 kommentarer:

  1. Nu behöver jag inte undra hur du ser ut längre. Du är väldigt fin i ditt lila hår! :)

    SvaraRadera
  2. Anna of sweden: Tack, tror jag ;) Sonen har också ritat fina bilder som jag inte hittar just nu...

    SvaraRadera