lördag 20 november 2010

Dag 4 Det här åt jag idag

Jahaja... Det var nog bland de sämre ämnena, iallafall just idag för idag har det varit kaos när det gäller mat.
Mat är ju ständigt frågan: Vad ska vi äta idag och ingen vet eller så är det någon som inte tycker om eller inte vill ha. Men idag ...

Dagen började med att de minsta barnen som varit sega som sirap på mornarna hela veckan vaknade kl 6 och ville se på TV/spela TV-spel..
Det var OK tills det visade sig att kusinen som bor hos oss den här veckan och nästa vecka,  hade blivit utslängd från mellandotterns rum eftersom hennes kille (mellandotterns) lite oväntat hade dykt upp mitt i natten för att sova över. Hon hade flyttat sin madrass till TV rummet och blev inte helt glad över att bli väckt..
Pappan var inte heller på ett strålande humör och lagom som mellandottern vaknade till vid 7.30 så var alla i huset vakna och på ett strålande humör..
Jag var jättetrött och valde en stunds sömn istället för frukost, vilket visade sig vara ett mindre bra beslut, men det var skönt att sova :)
Yngsta dottern hade dansskola 10.30 och det föll på min lott att skjutsa henne innan jag skjutsade kusinen till stallet. Detta medförde att jag inte hann äta frukost.
Men mellan skjutsning till stall och hämtande av dotter på dansskola så mellanlandade jag på statoil och köpte en korv med bröd och en vaniljmunk så det får väl räknas som min frukost.
Väl hemma så gav jag mig i kast med att tukta ölandstokarna som vi har som häck. De har mer och mer delat sig på mitten och hänger ner på gångvägen utanför och de led hårt i vintras när det var så mkt snö. Det tog ca 2 timmar, men det blev bra.
Mannen och sonen hade fastnat i Lego Harry Potter och hade inte ätit något. Det fanns inte mycket till mat hemma, hittade en påse våffelmix vilket blev 2 våfflor var till de minsta innan mannen och sonen åkte och handlade och yngsta dottern och jag åkte och hämtade kusinen i stallet. När vi kom hem blev det en limpamacka med ost och egengjord flädersaft i väntan på maten.

Kvällsmaten blev rosmarinkryddad fläskfile med klyftpotatis och lite vitlökssmör, mums! Till efterätt blev det lite glass. Tveksamt om jag ätit från kostcirkelns alla bitar, men det var iallafall dagens mat ;)



Har inte fotograferat någon mat idag och hittade ingen anna mat bild just nu så det får bli en bild från i somras, från en annan kväll som jag minns med glädje :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar