söndag 21 november 2010

Dag 5 Vad är kärlek?

Kärlek är de fyra barnen, så fina, kloka och underbara

Kärlek är att fortfarande efter 11 år tillsammans bli glad när man möter upp maken för lunch.
Vi jobbar ganska nära varandra och kan äta lunch tillsammans nästan varje dag. Det är ett skönt andningshål, att få äta i hyfsad lugn och ro och kunna prata utan att bli avbrutna


Kärlek är en sammetsmjuk mule som försiktigt nosar på min kind


Systerdotterns häst, ca 175 cm hög, hälsar nyfiken på yngsta dottern och undrar vem hon är


Kärlek är en blöt nos på min kind när jag är ledsen


Mammas katt Simba


Enligt yngsta dottern är kärleken rosa

Kärlek är när den morgonströtta maken erbjuder sig att gå upp med sonen klockan 6.30 så jag får sova till klockan 10 ;)

Kärleken ställer inga villkor, inga krav och den går inte att fånga, tvinga eller styra. Den frågar inte om lov eller ber om ursäkt. Jag är väldigt noga med att säja till mannen och barnen, att det spelar ingen roll hur arg jag är eller om vi är osams, jag älskar er ändå, den kärleken går utöver allt annat!


3 kommentarer:

  1. Vad fint skrivet!

    Måste själv fundera ut hur jag definierar "kärlek" till min blogg...

    //Helena

    SvaraRadera
  2. Helena i Boston: Tack! Jag försöker att inte kolla på någon annan innan jag skriver för att inte "färgas" av andras definitioner :)

    SvaraRadera