torsdag 16 augusti 2012

Seglar drömmar och kamera bryderi

Maken blev duktigt biten av segelturen och surfar numera segelbåtar på blocket och läser seglarböcker ;) Själv har jag inte riktigt hängt med i svängarna utan undrar mest vad som hände ;)
Det behövdes lite övertalning för att få med honom på segelturen så att säja ;)

Jag började jobba i måndags efter semestern och det kräver sin kvinna... Har jobbat lite under semestern, men det känns jobbigt att komma upp på morgonen..

Annars har jag mest I-landsproblem.
Jag ska köpa en ny kompaktkamera och just nu står valet mellan
Canon IXUS 230 HS, 1490kr eller Canon IXUS 125 HS 1649 kr
De kostar ju ungefär lika mycket, det som skiljer dem åt är att 230 har en äldre processor, Digic4 och 125 har den nya, Digic5.
Sedan har 230 mer batteritid, mer zoom, stereoljud, men mindre vidvinkel samt mindre pixlar.
125 har mindre zoom, men är snabbare samt har flera programval, dock bara monoljud vid videoinspelning.
Känns som äpplen och päron, volvo eller saab, men jag kommer inte fram till något beslut.
Hjärtat säjer 230, men förnuftet 125

Canon IXUS 125 HS


Canon IXUS 230 HS



Färgen spelar inte så stor roll :)

Kram!!

5 kommentarer:

  1. Låter härligt att din man blivit segelbiten! Min man brukade segla, men har inte gjort det på länge. Kan man segla bra ihop, klarar man det mesta tillsammans ;)

    Oj, jag som är urusel på kameror. Hoppas någon kunnig här kan guida dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men visst köpte du en Canon 550D, systemkamera, tidigare i sommar?
    How's it going med den?
    Jag har en gammal sony kompakt som jag använder allt mer sällan. Har jag inte min älskade 550D är det ajfånen som får agera kompakt.
    Lycka till med köpet. en Canon är alltid en Canon. That is for SURE!!
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer bra, den byter jag inte bort ;) Men jag vill ha en hyfsad kompakt kamera som man kan ha med överallt, typ när man seglar ;) Du kan tro att jag höll hårt i iphonen när jag fotade under seglingarna! 550'n fick inte ens följa med utan jag tog med den gamla systemkameran ;) Men samtidigt så vill jag ju fota och ta bra bilder att ha som minnen! Jag hade en kompaktkamera, menr den kom jag inte överens med så den har jag gett bort till min syster som inte hayr någon kamera alls. Kram

      Radera
  3. Ja det där med kamerafunderingar är aldrig lätt.....
    Hoppas du har en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack! Jo det blev en bra helg, men inget kameraköp. Nu har bilen gått sönder så antagligen så får kameraköpet vänta.. Kram!

    SvaraRadera