torsdag 28 juni 2012

Torsdags resumé

Oj nu ligger jag efter ;)
Torsdagen var en synnerligen flitig dag. Det jobbades, det tvättades, det hängdes tvätt. På kvällen så tog jag sats för årets första skörd av fläderblommor. Den som plockat fläderblommor vet att de oftast är fulla av bladlöss och allehanda mindre trevliga kryp... Jag tvättar blommorna, packar dem i påsar om 60 klasar i varje och fryser dem sedan. Sedan gör jag fläder saft allt eftersom. Men det blir nog lite saft också, men vid en senare plockning.

Mitt under tvättningen så fick jag den braiga iden att jag skulle passa på att färga håret.. Sagt och gjort, det blev en paus och frun hällde i färgen i håret. Instruerade sedan maken om att hojta till när tiden hade gått och fortsatte sedan blomtvätten och förpackandet..

Givetvis så sa maken till, inte när tiden var slut utan ca 10 minuter innan, vilket frun noterade och glömde bort..

När tvättandet av blommor var kvar så insåg frun att färgen var kvar i håret och rusade till badrummet för att skölja ur den, ca 15-20 minuter försent..

Det blev väldigt ljust på sina håll och på sina håll såg det väldigt gult ut..

Jag rådfrågade maken om det såg "halmgult" ut och han såg ut som ett levande frågetecken..

Så den som lever får se ;)


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar