torsdag 9 februari 2012

New York, New York

Jag vill ju åka till New York och Connecticut. Eller det finns massor som jag vill se. Jag har ju aldrig varit i USA. Maken har varit i USA ett par gånger och är inte lika entusiastisk.

Men igår ledde det ena till det andra och till kartstudier över New York ;) samt funderingar om vad man vill se och uppleva om man skulle åka dit.. ;)

En annan fråga är när man ska åka till New York?  Någonstans i bakhuvudet finns även kanske Boston, kanske också Washington DC

Men jag vet ju att det är bättre att komma iväg och se en del av det jag vill se och uppleva än att inte komma iväg alls..

Så nu behöver jag en massa tips.. Trevliga utflyktsmål, trevliga pensionat, vad ska man undvika, vad ska man absolut besöka/göra? Ni får jättegärna maila till mig, anette@eana.se

Troligen 2 vuxna och 2 st 6-åringar, eller ja de hinner ju nästan bli 7-åringar ;)


Kram!

2 kommentarer:

  1. Alla stora städer runt östkusten är värda att se, men kanske framförallt NYC och DC. De "bör" man nog absolut se om man är på resa i USA och har har lite längre tid än en långhelg på sig.
    Landsbygden på östkusten är strålande vacker också.
    OCh den ligger närmare de stora städerna än vad man kan tro.
    Tror nog att du kan plocka upp jättemkt tips på våra bloggar.
    Ska ni åka i sommar?
    Somrarna på den amerikanska östkusten är heta och framförallt fuktiga!
    NYC flyger ni väl in i, och sen kan ni ju hyra bil efter att ha varit i stan en vecka och ta er till andra platser. Kanske flyga hem från Washington.? Det finns alla möjligheter i världen!
    Att hyra bil är enkelt, och vägarna är stora. Landet är byggt för biltrafik.
    Det finns SÅÅÅ mkt att informera om.
    DU kan langa ut frågor här så kan vi US-bloggare svara!
    ;-)
    Mail kanske kommer också!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Annika: Jo det ser ut att bli i Juni om det blir något ;) Jag lär återkomma med frågor :) Kram

    SvaraRadera