lördag 18 februari 2012

Fourmum goes modeblogg eller Mycket tyckande

är det i vårt avlånga land just nu.. Det är ju Melodifestival tider och som vanligt är det mycket fel låt osv ;) Det hör liksom till på något sätt ..
Men att Björn Ranelid skulle gå direkt till finalen var ganska otippat ;) Iallafall om ni frågar mig!
Men nu är han där och det ser ut att bli ett brokigt startfält i finalen

Jag gillade Molly Sandens låt först gången och andra gången så lät den ännu bättre :)

Idag har vi varit till Täby Kyrkby och hejjat på mellandottern som körde Tjejskidan 2012, ett skidlopp på 17 km. Hon ska ju åka Tjejvasan den 25/2 och genom att åka detta lopp kunde hon förbättra sin sedning, eller vad det nu heter. Få en bättre startgrupp iallafall. Hon åkte på ca 1 timme och 35 minuter, vilket jag tyckte var klart godkänt. De som var främst placerade åkte på lite mer än 1 timme och då gick de på skidgymnasium! 

http://livetenligtmallan.blogg.se/2012/february/tjejskidan-2012.html

De är så duktiga E & M,
den ena springer Stockholm Maraton och den andra åker Tjejvasan!
Jag är såå stolt över dem!!

Annars så snorar jag på ;)

Modebloggandet då?
 Jo jag har invigt mina nya långkalsonger idag och jag och yngsta dottern tycker de är jättefina! Maken däremot tycker annat och när jag försökte spela "nöd och lust" kortet så protesterade han och sa att det inte gällde långkalsonger..
Så vad tycker ni?



De är iallafall jättsköna! ;)

Kram!



8 kommentarer:

  1. Å vad duktigt att åka skidor så snabbt på 17 km! Både Tjejvasan och Stockholm Maraton dessutom. Wow! Jag är impad.

    Melodifestivalen...det hör verkligen till att tycka både det ena och det andra om låtarna. Nu är jag så nyfiken på Ranelids bidrag.

    Tuffa långkallingar och dessutom ser de sköna ut. De har fint mönster också...hälsa maken att de får klart godkänt från USA ;)

    Hoppas din snuva ger med sig snart!!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Wow vad snygga långkalsipper!!! :-) Jag gillar de. kan du inte ha dem som leggings också så man får se dem...?
    Och du ska verkligen vara STOLT över dina barn!!! De är ju hur duktiga som helst!
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Hela facebook bara rumlade av inlägg om Ranelid, för och emot :-)))
    HAHA.
    Här är jag bortkopplad från mellon. Ids inte se den. Halva nöjet är att se den i sverige med andra som tittar och tycker.
    Men jag ska lyssna på Ranelids låt.
    Gillar dina långkallingar också!
    Dem kan du ha som strumbuxor till en svart kjol och svarta boots!!
    YESSS!!
    OCH var STOLT över dina bar. WOW, säger jag!!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Lotta: Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om Ranelid och Lycke Li´s sång (?) Men den röstades ju direkt till finalen så det måste ju ha gillats av många ;) Maken är fortfarande skeptisk ;)Kram

    SvaraRadera
  5. Saltis: Tack! Ska se om jag kan få till ett bättre foto ;) Kram

    SvaraRadera
  6. Annika: Jo det tog inte lång tid förräns det kommenterades på FB ;) Oj, vet inte om jag är så modig så jag törs gå ut i dem.. Men iofs, jag lär ju inte höra deras kommentarer ;) Ska suga på den karamellen lite ;) Det känns som en "Varför inte?" utmaning (lånad från vår kära charmigacharlie) och det är ju en del av mitt nyårslöfte ;) Tack Annika! Kram

    SvaraRadera