torsdag 2 december 2010

Dag 11 Mina syskon

Ok då var det dags för syskonen. 5 stycken, utspridda lite här och där i Sverige

Äldsta lillasyster A föddes när jag var 3 år. Vi delade rum tills jag förvann till internatboende på lantbruksgymnasiet, med ett tidigare uppehåll när jag jobbade som hästskötare utanför Sjöbo. Hon bor numera uppe i Piteå med man och 2 barn. Det var hennes yngsta dotter som tävlade i Globen.

Äldsta lillebror A föddes fyra år senare. Jag minns att han var mkt sjuk när han var mindre, krupp, feber och mkt huvudvärk. Jag och äldsta lillasyster A var nog inte alltid så snälla ... Han bor med fru och 3 barn i Arboga.

Sedan föddes mellanbroder A. Han är händig och familjens fixare. Han bor i Göteborg med sambo och son.

Efter honom kom minsta lillebror A. Han är familjens hacker och försöker rädda världen. Han bor med sambo och 2 katter i Uppsala.

Sen föddes yngsta lillasyster A. Ganska bortskämd tyckte väl vi äldre, men det har växt till sig :) Hon bor med 2 barn och katt i Köping.

Som sagt en ganska stor familj och vi tycker inte alltid lika, men vi försöker alltid träffas så ofta som möjligt.

Vi är alltså 6 syskon och allas namn börjar på An*******!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar